Na portalu www.sciencedaily.com widnieje artykuł dotyczący poprawy samooceny przy użyciu.. karty kredytowej.
"People shop for high status items when they're feeling low, and they're more likely to make those expensive purchases on credit, according to a study in the current Social Psychological and Personality Science"
Często zdarza się, że ludzie chcąc zacząć na nowo wierzyć w siebie, polepszyć swoją samoocenę po ciężkim dniu, czy rozmowie, wyładowują swoje napięcia na zakupach, które poprawiają im humor, pozwalają im się poczuć lepiej, władczo, ponad innymi.
"Because actually parting with cash can be psychologically painful, (...), people might be more likely to use a credit card when feeling badly about one's self."
Sprowadza się to do zakupoholizmu - choroby cywilizacyjnej XXI wieku, gdzie świat jest wypełniony ludźmi, skierowanymi na konsumpcję, branie oraz posiadanie. Moja prezentacja w www.prezi.com pozwoli przybliżyć wady tego uzależnienia, jego przebieg, skutki oraz sposoby radzenia sobie z tym problemem.
Źródło: http://www.sciencedaily.com/releases/2011/05/110505181541.htm
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz